Jo Around the world

Jordanië

Jordanië

Na een paar weken thuis te zijn geweest is het weer tijd voor een reisje. Dit keer geen weken weg maar een week naar Jordanië. Vele verklaren mij voor gek, terwijl de buurlanden elkaar nog steeds niet lief vinden, schijnt Jordanië zich hier buiten te houden en reisveilig te zijn. Met 4 mannen is het als vrouw zijnde ook voor mij \'t meest veiligst. Maar terwijl ik m\'n backpack weer inpak denk ik toch na over mijn kleding keuze. Het is er dan nu wel + 34, een kort jurkje of broek wordt er niet gewaardeerd.

Via Rome vlieg ik naar Amman, de hoofdstad. Om half 3 \'s nachts komen we aan en staat de gids op ons te wachten. Hij vraagt onze paspoorten voor de groepsvisum en stuurt ons daarna door de douane. Regel 1 van het reizen; geef nooit je paspoort af!!! Uhm oepsie what just happend. Zonder paspoort (controle) lopen we zo Jordanië in. Hoe kan een land dat omringt is door oorlogslanden zo laks zijn? Na onze bagagecheck staat gelukkig onze gids met mijn paspoort en 2 stempels rijker op mij te wachten. Om 4h komen we aan en krijg ik mn prive sleutel want slaap niet met de mannen op de kamer. 2 2persoonsbedden, ligbad heerlijk maar duik toch snel mn bed in want om 8h begint t ontbijt. Zzzzzz

Na 2 uurtjes slaap, goede douche en stevig ontbijt gaan we met de bus naar Jerash. Stukje geschiedenis van Jordanie, de zon staat alweer heerlijk te schijnen en smeer mij nu maar eens verstandig in ;)

Als we weer vertrekken stapt er samen met de gids een tourist police agent (ook echt gewapend en wel) mee de bus in. Volgens de gids is dat praktischer jaja?

Na 1,5h komen we aan bij een van de hoogte punten maar ook dieptepunten van de reis want we zijn bij de dode zee. Terwijl ik 2 jaar geleden nog op het hoogste punt van de wereld was (namelijk de mount everest), sta ik nu bij het laagste punt van de wereld. De dode zee ligt op 410m onder het zeeniveau.

Snel ff lunchen en dan hup mn bikini aan. Het is inmiddels 34 graden maar voel mij erg bloot met de vele boerkini\'s naast mij. Ja echt waar. Ze bestaan!!!

Terwijl mijn voeten verbranden door t hete zand lijkt de dode zee (wat uiteraard een heel groot meer is) een verkoeling met een temperatuur van 32.

Alle standjes geprobeerd want hoe je ook wilt liggen of zitten.... je blijft drijven. Lopen lukt nog net niet, zou toch leuk zijn om naar Israel te lopen want die kustlijn zien we aan de overkant liggen en dan plons.......

Auauauauaua **** ik draai mij om en kom met mij hoofd in het water. Auuuuu mn ogen!!!! Het water is zo zout dat je niet alleen elk wondje voelt branden maar mijn ogen er nu ook uit branden. *** wat doet dat pijn!

Na alles weer goed scherp te kunnen zien, smeer ik mij in met de klei die op de bodem ligt en met een zacht uitgebeten huidje stap ik lekker onder de zoetwaterdouche en geniet nog lekker van het zwembad dat bij het restaurant hoort.

Vermoeiend van de korte nacht en zwemavontuur val ik lekker in t zonnetje met mn muziekje achter t raam in de bus in slaap.

Na een uur word ik wakker en zijn we weer Ammam. We bezoeken het oude centrum en gaan als het zonnetje onder gaat met de taxi terug naar het hotel.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!