Jo Around the world

Jordanië deel 2

Vanmorgen ging half 6 de wekker want D-day!!!!! Voor een goed doel gaat mijn wekker zo vroeg. Na een stevig ontbijt vertrekken we naar de gate om de stad Petra in te gaan. Doordat wij zo vroeg zijn, is het nog erg rustig qua andere toeristen.

Na 4,8 km door een kloof te hebben gelopen, zie je door een grote spleet de eerste tekenen van de schatkamer. Dit is het stuk van de stad wat behoort tot 1 v/d wereldwonderen!!!

Fotomomomentje en genieten!!! Na een half uurtje lopen we verder door de mooie stad. Van de ene verbazing in de ander. Hebben ze echt zo gewoond?

Aan het eind van de stad ligt een monastery hoog op een berg. 880 treden om deze te bereiken, met 40 graden vol in de zon is dat een uitdaging! I made it.

Terug gaat sneller en makkelijker. We lopen weer terug en dan bedenkt de gids dat je ook via een andere berg boven op de schatkamer kan uitkomen. 45 minuten klimmen. Pffff denk denk dit is wel een uniek moment dus oke. Flesje water en daar gaan de beentjes weer.

Na 20 minuten houdt t pad op en is het letterlijk klimmen klauteren. Het moet toch echt hier ergens zijn. Na 10 minuten zie ik het randje van de bovenkant en ken opgelucht ademhalen. Gelukkig niet voor niets gelopen.

Kapot, moe maar zkr voldaan loop ik op mn gemak naar beneden en ben ik blij als we om 5h met de bus weer richting hotel gaan.

Terug in het hotel duik ik direct zwembad in. Volgens mij komt het stoom van mij af. Na deze verkoelende duik loop ik naar het turkisch badhuis. Hier neem ik een scrubbehandeling en een massage. Heerlijk maar au wat zijn mijn beentjes gevoelig.

Na ff heerlijk bij te zijn gekomen drink ik een kopje thee met een waterpijp. Voor alles moet een eerst keer zijn.

Daarna sluit ik de dag snel af want morgen om 6h sta ik weer bij de gate om nog even van de verborgen stad te genieten voordat ik een nachtje ga kamperen in de woestijn.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!