Jo Around the world

Jordanië deel 3

Toen om 5h mn wekker ging dacht ik even pfff maar om half 6 ontbeten en wel klaar om nog even te mogen genieten.

Na het lange stuk door de kloof staat hij er nu nog in de schaduw bij. We beklimmen nu een andere berg om op het andere gedeelte te kijken.

\"Dag Petra, was prachtig om je een keer in het echt te hebben mogen zien\"

We halen onze backpacks op bij het hotel en gaan met de bus richting wadi rum. De zandvlakte van Jordanie.

Door de hitte en zon groeit mn zonneallergie met de minuut. Perfect nu we naar de woestijn gaan.

We stappen over in een gehuurde jeep en crossen over de zandvlakte. Na 2h komen we aan bij een tent waar we een kopje thee van de bevolking krijgen en stappen we over op een kameel. Nou ja kameel? Eigenlijk een dromedaris want in Jordanie leven geen kamelen. Na een bumpie ride, want ze lopen niet alleen gek. De kameel achter mij zat steeds met zn kop bij mijn benen.

We komen aan in het tentenkamp. Terwijl ik zwaar primitief had verwacht, was het best luxe.

Snel de berg op klimmen, nou ja snel. Pfff heb geen benen meer over van al dat klimmen dat mijn kuiten protesteren.

Boven op de berg geniet ik van het ondergaande zonnetje.

Hierna kunnen we \"lekker\" gaan eten. Een schaap is geslacht en ligt op de tafel te wachten :(

Na het eten gaat de muziek aan en komt de waterpijp tevoorschijn.

Terwijl heel de dag mn buik al een beetje rommelt gaat het na het schaap in combinatie met de waterpijp mis.

Deze avond sluit ik dus af in mn tentje......

Donderdagochtend voel ik mij gelukkig weer iets beter. Na een yoghurtje en anti misselijkheidspillen ken ik de dag weer aan.

Ik laat mn warme tent achter in de woestijn en we stappen weer in de bus die ons naar Aqada brengt. Dit is een tax free stadje.

Aangezien we vroeg aankomen besluiten we lekker een boot op te stappen en gaan de rode zee op. Beetje relaxen, snorkelen en lekker eten. Maar zodra de geur van lam mij bereikt keert mijn buik weer een beetje om.

Na een heerlijk dagje varen en zwemmen keert de boot weer terug in de haven.

Ik voel mij nog steeds niet optimaal dus pak ff een uurtje slaap in het hotel om s avonds ff een drankje (zonder alcohol) te doen.

Morgen alweer de laatste dag. Aangezien de grens van Israël op 5km hier vandaan ligt gaan we eens proberen om die border over te steken. Gewoon omdat het kan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!