Jo Around the world

Kathmandu

Kathmandu Wat een land, terwijl India nog vrij plat leek vlogen we ineens naar t Himalaya toe. De eerste besneeuwde bergtoppen kwamen in beeld. Om kwart over 9 kwamen we aan in kathmandu om vervolgens om 10 klaar te staan met m'n bagage en stempel. De gids stond ons netjes op te wachten net zo als 30 dragers voor onze tassen. Nee die kregen ze niet maar ze mochten hem wel op t dak leggen van de truck. Het was nog erg bewolkt maar wel erg warm meer benauwd. Na een uurtje door de stad (wat een echte cultuurshock is) honderden mensen op straat, getoeter, koeien op de weg, scooters vliegen om je heen en mensen liggen arm in de goot. Kwamen we aan bij ons hotel, terwijl op de foto's en site t heel mooi en groot lijkt is het midden in de drukste straat en hangen de elektriciteitdraaien te bungelen aan de lantaarnpalen. Gelukkig van binnen erg mooi. Ff een uurtje bijgekomen, op gefrist en met een groepje de stad in. Eerst langs de ATM en door naar de kleine straatjes. Helaas geen straatnamen te vinden en alles lijkt op elkaar. Na 2h een goede indruk te hebben weer terug om te lunchen. Daarna richting durban square. Die konden we eerder niet vinden maar gevonden. Groot plein met 2 tempels en veel mensen op de trappen. Mooi om te zien wat voor kleurrijke kleding de vrouwen aan hebben. Na een paar foto's werd ik door een agent van de trappen afgestuurd want ik had geen ticket gekocht. Dan maar weer terug maar stiekem wel blij met m'n foto's. Nu in de tuin van t hotel met een heerlijk zonnetje. Gratis wifi waardoor ik dus via mijn iPod jullie op de hoogte kan houden.  Om 17u komt de gids ff vertellen wat we allemaal kunnen gaan doen in deze drukke, stinkende ( mensen lopen met mondkapjes op) kleurrijke stad Liefs Jo