Jo Around the world

Kathmandu dag 2

Kathmandu dag 2 Na een heerlijke locale maaltijd en een goed nachtrust was ik om half 7 klaar wakker. Ff testen of we nu wel warm water hadden ... Ja!!!! Dus om 7h stond ik al onder de douche. Wie had dat van te voren gedacht. Ik zeker niet Sultana als ontbijt want de bakker is hier een kwartier lopen en daar had ik dan geen zin.  Nog ff m'n visum formulier ingevuld en op stap. Eerst naar een boeddhistische stoepa (soort piramide met 2 ogen erop) erg bijzonder om te zien hoe belangrijk die geloven hier zijn.  Inmiddels begint de zon ook lekker te schijnen!  Hierna door naar een hindoe tempel, daar mag je als niet Hindi niet in maar alleen op t randje van de stoep is al genoeg. Het is jammer dat je niet iedereen zomaar op de foto kan zetten maar wat een mooie kleuren dragen die mensen en niet 1 stipje op hun voorhoofd maar hele kunstwerken. Prachtig!   Achter de tempel loopt de heilige rivier van Nepal en India. Ik had al gelezen dat hier crematies plaats vinden en daarnaast mensen zich wassen enz dus vol verwachting ging ik er op af. Ga ik t eng vinden?  Aangekomen bij de rivier was t eerste wat me op viel de lucht (geur) maar ook de aapjes die er rond liepen maar al wat verder kijkend zag ik een stapel hout wat in de brand stond. Uhm is dat de crematie. Ernaast nog een stapel die een beetje nagloeide en werd met een schep de rivier ingegooid. Oké dit is niet eng. Over de rivier liepen een aantal bruggen naast elkaar en besloot om een rondje te lopen. Al snel zag ik bij de andere brug nog een stapel hout met stro erop. Toen ik wat dichterbij ging kijken zag ik onder t stro 2 voeten uit steken en een hand aan de zijkant!! Oh my god! Dit is echt!!! Aan de andere kant van de rivier gaan zitten (10meter) en gekeken naar wat zo onmenselijk lijkt. 2 gevoelens zijn erg tegenstrijdig. De toerist die foto's wilt maken en het emotionele gevoel die besefte dat daar gewoon een overleden persoon in brand staat. Toch wat foto's gemaakt en toen kwam er een jongetje naast mij zitten die uitlegde hoe het allemaal in z'n werk ging. Nog geen 10 minuten erna kwam er op nieuw een lichaam aan en die werd eerst gewassen in de rivier. Nog geen 5 meter ernaast waren 3 kindjes zich aan het wassen in de rivier. Met dubbel gevoel ben ik toch weer verder gelopen naar de groep.  Al lopen door de stad gingen we weer richting Durban square. Dit maal wel een kaartje en het plein op. De gids leidde ons naar een winkeltje waar we met een smal trapje omhoog konden. Boven aangekomen was er een groot Terras wat uit keek op het plein en waar we konden lunchen.  Ik koos voor momo. Soort vleesballetjes. Na de lunch weer t plein op, wat echter veel groot bleek te zijn dan die 2 tempels dan de dag ervoor. Inmiddels zit ik dan al op de 100 foto's. Als ik er tijd voor heb probeer ik een beetje te spelen met mijn camera maar heb hem nog vaak op auto staan.  Na deze zeer indrukwekkende dag ff bijgekomen op t terras met een koude cola, datum 06/2011???  'S avonds simpel pasta gegeten en hierna m'n tas ingepakt. Vandaag gaan we beginnen met de trekking. Onze kleding wordt door dragers gesjouwd maar je moet ook een dagrugzak maken met eten, drinken en wat je verder mee wilt nemen. Bij de supermarkt heb ik energierepen gekocht en pinda's. 3 Ltr water mee want toen kwam de verrassing .... In onze beschrijving staat dat we naar het plaatsje chinapasi gebracht worden en dan morgen beginnen. Echter worden we dus nu buiten de stad gebracht en mogen we al 5h lopen naar chinapasi. Uhmmmmmmm oké, de 3 Ltr is tegen hoogte ziekte, we stijgen al 1000m, de dag erna is 8h lopen maar we blijven op dezelfde hoogte. De dag daarna 3h en dan dalen we weer. Of te wel. Ik zit nu dus klaar met m'n rugzakje, energierepen en nog blaarvrije, mooi gelakte voetjes. Over 4 dagen ben ik weer terug met ........

Reacties

Reacties

Harry Vermeulen

Sterkte met het lopen.

Annemiek

Meid wat een indrukken doe je op!
Bijna niet te bevatten voor ons hier!
Veel succes met lopen en geniet.
xx

Aad

Het is zondagmorgen, na ontbijt je verhalen gelezen.
De indrukken die je doet omschrijf je mooi, het zal veel met je doen.Je ziet weer een deeltje van de wereld en merkt"wat is nu het paradijs?" Vermoeit met vele gedachten zal je s'avonds slapen.Als je weer terug bent in de wereld van het internet lees je weer onze reacties en wij de jouwe. Als je merkt dat je camera in de auto-stand goed werkt, martel je zelf dan niet om het zelf in te gaan stellen. Let op de stand van de zon en als je op de zelfde plaats blijft kan jij bepalen hoe laat het licht ergens op schijnt .In P-stand kan je wel spelen met de + of - correctie. Met het licht mee is briljanter en tegen het licht kan spannend zijn.
Probeer ook patronen te vangen, structuren schaduwen, je eigen voeten in de sneeuw modder douche kiezels tegels. Dat je mensen fotografeer is niet erg je doet ze geen pijn, ze zullen hooguit denken
dat je iets uit hun ziel pakt. Laat ze zien hoe ze er opstaan. Ook niet twijfelen maar direct werken dan komt dat vertrouwelijker over.Je zal het zonder meer
geweldig vinden.
We gaan zo naar je ouders, die zijn 31 jaar getrouwd, dus ook jij gefeliciteerd met hun trouwdag.
We zullen over een paar dagen kijken of er weer nieuws is en zullen het ook van je horen als je weer komt eten. We maken er een gezellig diner van.
Aad, en ook de groeten van Wilma

Jennifer

Veel plezier en succes met het lopen!

Fenke

Jooo! Wat een verhalen, en dat na 2 dagen al. Leuk om te lezen. Ben benieuwd hoe je tochtje met 3 liter water bevalt. Een nieuwe start met veel water drinken ;) Ik heb meteen twee flesjes gevuld op mn werk, doe met je mee!! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!