Jo Around the world

Bhaktapur

Bhaktapur Na 11h slaap weer soort van fris en fruitig. We zitten nu boven op de berg en zouden uitzicht hebben op de Himalaya besneeuwde toppen maar helaas zitten we midden in de wolken waardoor we niet verder dan 50m kunnen kijken.  De beentjes zijn wat stijfjes en de hielen ingetapt. We kunnen met de locale bus naar de volgende plek of 3h lopen. Ik kies toch voor het lopen terwijl sommige het echt opgeven.  De laatste wandeling was de moeite waard, we liepen langs de kleinste dorpjes met de primitiefst materialen. De laatste meters waren erg zwaar maar ik heb t gered. Met de locale bus naar bhaktapur. Daar snel m'n schoenen uit. Oeiiii!!!! Er zit geen vel meer op m'n hielen en aan de zijkant een grote blaar. Snel m'n sandalen aan en lunchen.  Na de lunch rond gelopen door de stad. Ben echt terug in de tijd. Vrouwen zitten op straat te breien, mannen spelen een spelletje zoals schaken. Hooi en stro hangt uit de ramen, Maïs hangt te drogen onder het dak. Er komt nog net geen paard met wagen langs. Ons hotel ligt midden op t plein en dankzij mijn kamergenoot die met de bus was gegaan hebben we een mega grote kamer en een dakterras. Helaas wel 5 hoog. Na wat te hebben rond gelopen heerlijk een uurtje op t dakterras gezeten en mensjes gekeken.  Gegeten en een kaart spelletje gedaan. Om 22h was het stadje uitgestorven. De gids vertelde dat de mannen 's morgens om 5h naar het land gingen om te werken. nou dat hebben we geweten. Midden in de nacht werd ik wakker door soort kerkklokken (ze hebben hier natuurlijk geen kerken maar klinkt t zelfde) soort van geïrriteerd keek ik op mijn wekker 04:11 wat??? Omgedraaid en wel weer verder geslapen maar wie verzint dit? Om 5h hoorde je inderdaad dat er meer mensen op straat kwamen en werd daarna pas om half 8 wakker. Lekker ontbeten met pancake en yoghurt en toen nog ff rond gelopen.  Nu in de bus op weg weer naar Kathmandu, eindelijk mijn tas weer terug en mag ik na 4 dagen schone kleren aan. Mijn broek blijft inmiddels rechtop staan en over de geur zal ik maar niks schrijven. Gelukkig ruikt iedereen zo waardoor we eigenlijk niks meer ruiken. Op naar de wasserette!!!!

Reacties

Reacties

Peter Trompper

Wat geweldig die ervaringen, lijkt me super eng
zo'n aardbeving.
Ben nu al zoverdat ik uitkijk naar je
volgende dagverslag.

Tot gauw en geniet.

Peet

lia

jo laat je voetje nu maar rusten en geniet er lekker van
ik hoop dat je met je gr tas alles goed is na de aardbeving he dat er niks is beschadigt
kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!