Jo Around the world

Kathmandu, Patan en seeing hands

Kathmandu, Patan en seeing hands Weer terug in kathmandu en de zon schijnt. Hoe bestaat t!!! Donderdag: Vandaag naar de apentempel. 268 treden op en dan ben je er. Aangezien ik al bijna afkick verschijnselen begon te vertonen was het best een mooie wandeling. Aapjes langs t pad en bovenaan de tempel.  Leuk om te zien waar Jan en Hetty getrouwd zijn. Hierna naar patan maar inmiddels zijn de tempeltjes, straatje niet meer zo bijzonder en ga bij een tempel zitten. Een groepje Japanners maken foto's van de tempel en ineens ben ik de attractie en word ik door iedereen op de foto gezet en komen ze een voor een met mij op de foto.  Daarna weer een stukje lopen, in Nepal heb je kumari een meisje dat gekozen wordt als god. Ze wordt gedragen en mag niet in contact komen met de grond. We gingen haar dus opzoeken. Als echte toerist wilde ik t wel zien. Bij een soort tempel moesten we een paar trapjes op en in een donker kamertje zat er een meisje zwaar opgemaakt in een troon met haar voeten in een schaal met rijst en bloemen. Zooo zielig, ze is 9 jaar. Toch maak ik er een foto van en ga op mijn knieën voor haar zitten waarna zij mij een rode stip op m'n voorhoofd geeft. Ze geeft mij haar zegen of zoiets. Wat een cultuurverschil hier. Ze wordt dus altijd gedragen door iemand. Wanneer ze ongesteld wordt of bloed door een wondje moet ze aftreden en komt er weer een nieuwe. Terug in t hotel wilde ik graag foto's oploaden. Na 3h is t met een beetje hulp ;) gelukt. Daarna heerlijk met de meiden gaan eten maar die gingen na t eten hun was ophalen (die van mij was door t hotel gewassen en lag al heerlijk fris terug op m'n kamer) Op weg terug naar t hotel zag ik de mannen in een tentje zitten en ben daar aangeschoven. De witte wijn was op dus had een biertje besteld. Everest heet t hier, alleen krijg je hier geen glass nee een fles van 650ml. Proost!!! Na een kort nachtje; om 5h gingen er blijkbaar gasten weg en de dragers (voor je tas) praatte heel hard. Na 10 minuten was ik t zat dus ben in m'n boxershort de gang op te gaan om heel hard ssssttttt!!!! Oeps toen had ik ineens 5 boze gezichten mijn kant op. Hoi! En om 6h ging de wekker voor mijn kamergenoot want die is gaan raften vandaag. Dus lag hierna heerlijk alleen totdat om 8h The housekeeping binnenstond oeps! Dus gedoucht spullen gepakt en m'n kamer uit. Beneden in de lobby gegeten en daarna de stad in. In de lonely planet stond iets over massage door blinden. Dus daar heen gelopen en voor half 3 een afspraak gemaakt. 1200 rupee (11 euro) voor 60 minuten. Kei goedkoop!! Winkeltjes gekeken en zag een vingerhoedje liggen. Eindelijk dacht ik maar 1250 rupee kei duur dus. Maar hij wilde niet zakken met de prijs dus geen vingerhoedje (sorry mam).  Ff langs de supermarkt wat fris halen en zakdoekjes. Ik nies me helemaal een ongeluk door al dat stof hier. Inmiddels was t wel tijd voor mijn heerlijke massage. Snel een foto van de buitenkant en naar binnen. Binnen op de bank zit een jongen denk jaar of 30 heen en weer te wiegen. Als ik hem aan kijk heeft hij 1 normaal oog en z'n andere oog is 2x zo groot en helemaal wit. Oké ff slikken maar heel vriendelijk. Hij vraagt na 5 minuten of we Nederlanders zijn want hij hoort t aan onze accent. Toen dacht ik oké dit wordt een bijzondere ervaring.  De massage was heerlijk, lekker stevig en helemaal gekraakt. Hierna helemaal slaperig dus terug naar t hotel en ff een uurtje liggen.  Nu laatste avond Kathmandu, morgen rond 10u vlieg ik naar Tibet. Ben benieuwd!! Ben wel klaar met deze stad en weer toe aan iets nieuws.  Liefs Jo 

Reacties

Reacties

gertie

wat een avonturen en mooie foto's!alleen je voeten en die blaren auwww. veel plezier nog, maar dat gaat jou kennende wel lukken.xxxx

lia

jo geeft niet van het vingerhoedje als deze had gekocht moets ik extra verzekeren haha
veel plezier en een goede reis naar tibet
xxxxxxma

Willy

Is het erg warm daar en ga je met andere naar
die massage? Ik wens je een goede reis naar Tibet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!