Jo Around the world

Lhasa

Lhasa T is nu dan echt zo ver. Ik ben in Tibet!!!!!! We moesten om 7h in de lobby zijn zodat we om half 8 richting vliegveld konden. Dus de avond ervoor netjes de wekker gezet en gaan slapen. 'S nachts nog een keer wakker en hierna nog een keer dus keek op m'n wekker 6.42 ohhhhhhh ###. Als een keer eruit snel ff een douche ( want we mogen 2 dagen niet douchen vanwege de hoogte) snel al m'n spullen in de tas gegooid en om 6.59 stonden we beneden. Op naar t vliegveld, we hadden allemaal een nummertje gekregen (ik nr 5) en in deze volgorde moesten we inchecken. Daarna tas weg gebracht en wachten op de vlucht. Met een kleine vertraging, schijnt normaal te zijn waren we rond kwart voor 11 in de lucht. De mensen aan de linkerkant in t vliegtuig hadden zicht op de mount Everest en jawel ik had stoel A!!! Dus met de camera in de hand zat ik al helemaal klaar. Het blijft steeds erg bewolkt dus zag met name veel wolkjes maar ineens zag ik 4 besneeuwde bergtoppen en op dat moment kwam ook de gids even langs om aan te wijzen welke t was. Snel een paar foto's en kreeg hierna camera's van de mensen die rechts zaten. Hierna nog prachtig uitzicht gehad en toen kwamen we aan in Tibet (China) weer netjes als nr 5 op gesteld en ik mocht door lopen. Sommige moesten echt hun tas openen en werden de reisgidsen van Tibet weggegooid. Oké welkom in China en niet Tibet.  Buiten stond onze 2de gids ons op te wachten met een luxe bus. Kregen een welkoms sjaal en handjes bij elkaar en elkaar groeten met tassiedelay of zoiets. Na een uurtje rijden zouden we in Lhasa aankomen. We kregen allemaal een 1,5 Ltr water fles en deze moest in Lhasa op zijn want we zitten op 3600meter hoogte. Ik merk t al goed. Ik heb een soort druk op m'n voorhoofd en bij inspanning kort ademig. We hebben dus ook de volgende tips mee gekregen. Niet rennen (perongeluk al gedaan naar de bus waardoor ik gelijk hoofdpijn had) eerste 48h niet douchen, je bloed gaat dan sneller stromen waardoor je meer zuurstof verbruikt en die hebben we op dit moment niet en veel water drinken 3 Ltr. In de bus dus netjes m'n fles leeg gedronken. Hierna erg volle buik en 10minuten later moest ik nodig plassen maar daar had de gids rekening mee gehouden dus kon ergens plassen. Leuk zo'n gat in de grond. Inmiddels rijden we ook weer aan de rechter kant en hebben we asfaltwegen. T ziet er allemaal erg luxe uit en je ziet wel dat China t goed voor elkaar heeft.  Aangekomen in Lhasa midden in de grootste straat is ons hotel. Prima met 2 2persoonsbedden en een dakterras. 'S avonds gaan eten en hierna rustig aangedaan. Terwijl ik nog vrij makkelijk de trap op ren liggen de andere hijgend boven.  De nachts verliep erg goed, werd 1x wakker met hoofdpijn maar had natuurlijk al een aantal uur ook niks gedronken. Mijn kamergenoot had het wat zwaarder, die had t 's nachts erg benauwd maar 's morgens er weinig last meer van.  Nu ontbijten, hier kregen we te horen dat iemand erg hoge ziek is en nar het ziekenhuis gaat. Bah!!!! Hoogteziekte is dus serieus.

Reacties

Reacties

lia

jo je heb vakantie hoor dus hoeft je niet te rennen alles langzaam en goed drinken he. Ze wachten wel op je hoor
xxxxxx ma en pa

buurvrouw ien

hoy jolanda wat een leuke verslagen maak je
zo levens echt of ik er ook bij ben
nog een heel fijne vakantie en geniet er maar van
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!