Jo Around the world

Laatste dagen in Lhasa

Laatste dagen Lhasa M'n laatste dagen in Lhasa. Dinsdagmorgen naar het paleis van Dalai lama geweest. 300 treden, strenge beveiliging en toen waren we binnen. Het is inmiddels een museum geworden onder strenge toezicht van China.   Alle overleden Dalai lama's nr 1 t/m 13 liggen (Uhm zitten in kleermakers zit) in het paleis onder mega grote gouden kunstwerken. Nu begrijp ik wel waarom China Tibet wil 1 zo'n ding had 1350 kilo goud.  Voor het paleis ligt een groot plein met een kunstwerk. Nog ff hier heen gelopen en foto's gemaakt. De gids vertelde dat dit plein vroeger een woonwijk was, bizar!!!! Snel geluncht en toen nog een keer naar sera monastery. Hier waren we gisteren al maar toen waren de monniken een dagje uit. Nu waren ze dus thuis, de jonge monniken kregen les waar wij bij aanwezig mochten zijn. Met m'n grote lens prachtige portret foto's gemaakt.   Met de hand even een paar dingen uit gewassen en opgehangen in de kamer. Foto's op de iPad gezet en nog ff heerlijk genoten van het zonnetje. Die in Nepal ver te zoeken was is nu lekker aanwezig. Echter als hij er niet is dan kan het nog best fris zijn. 'S avonds terug naar het paleis want hij is dan helemaal verlicht. Op het plein spuiten grote fonteinen a la koopgoot. Dit is het perfecte moment om eens leuk mijn camera uit te proberen dus sluitertijd en diafragma verandert en ook al zeg ik zelf heb best mooie foto's gemaakt. Ik probeer steeds meer uit en zet hem niet meer op auto! Vandaag met de bus naar het ganden klooster. Dit ligt op 50km  van Lhasa en op 4200m hoogte. Dus een aardig klimmetje met de bus maar prachtige route. Nu zien we echt Tibet. Onderweg ff een plasstop want wat er in gaat moet er nog steeds uit. Alleen had ik al kennis gemaakt met de gaten ip wcpot maar heb weer iets nieuws ontdekt. Een plasgoot!!! Oftewel 1 grote goot met zij muurtjes maar meer niet. Oftewel je ziet elkaar gewoon zitten. Ff wennen maar ik moet tot echt elke keer erg nodig maar goed vandaag dus een wcstop dus de goot. Ja hoor zit ik daar met m'n blote billen over de goot op m'n hurken... Lopen er maden (ja die wormen) over de grond voor me!!!! Iellll Bahhhhhhhhhhhhh  In het klooster de verschillende kamers bezocht, echter mochten wij "vrouwen" niet in een chapel. Hier was een god aanwezig en wij vrouwen zijn onrein!!! Hoe durft die god!!! De mannen vonden  t natuurlijk erg leuk!! We hadden een lunchpakketje mee gekregen! Echter had ik niet verwacht dat er in m'n bakje 10 patatjes met een kippenpoot zat haha een ei en een banaan!! Deze op de top van de berg opgegeten en hierna rondom de berg gelopen. Prachtig uitzicht en 1000 vlaggetjes zien wapperen in de wind. Nog ff de berg opgerend om een jak te fotograferen. Alles voor een goede foto!!! Nu heerlijk in de bus terug. Zonnetje schijnt in m'n gezicht, muziekje op, genieten van het uitzicht en heb trek in een koud biertje haha. Straks weer ff m'n blog plaatsen en morgen vertrek ik dan echt richting de mount Everest. Heb er zin in!!!  Liefs Jo 

Reacties

Reacties

Fenke

Hee Marco Polo! Je moet reisgids-schrijver worden... Steeds wanneer ik van plan ben je verhaaltjes te gaan lezen heb ik alweer een mail van een nieuw verhaal! Inmiddels ben ik helemaal bij en ben heel benieuwd naar al je bijbehorende fotootjes. Genieten van de mount everest!! Xx

Rebecca

Heee Jo!

Echt super leuk om te lezen allemaal!
Beetje jammer van die god die vind dat vrouwen onrein zijn haha.
Veel plezier op de mount everest, daar zal het ook vast heel mooi zijn! =)

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!