Jo Around the world

Samye

Samye 'S morgens vroeg Lhasa verlaten om richting de Himalaya te rijden. Na een aantal stops aangekomen bij de grote rivier. Alle bagage en wij op het houten bootje om vervolgens er 1,5h over te doen om bij de overkant te komen. Inmiddels was het al 18h maar met een heerlijk ondergaand zonnetje en al 1 besneeuwde bergtop te hebben gezien was het genieten. Aan de andere kant van de rivier stond een bus te wachten en werden in 20 minuten over een zandweggetje naar ons verblijfplaats gebracht. Onze kamers bevinden zich naast een klooster (hoort ook bij het klooster) erg primitief en kunnen dan ook 2 dagen niet douchen. Aangekomen zag het er allemaal luxe uit. Grote bedden en thermoskannen met warm water om ons te wassen. Er is geen badkamer aanwezig alleen een goot.  Vandaag de heuvel beklommen achter het dorpje. Dit is een heilige berg waar we met z'n alle vlaggetjes hebben opgehangen. Iedereen had een lijntje gekocht en op de vlaggetjes heb ik een paar namen geschreven. Mezelf, pa, ma, Marcel, naat, anoukje en Willem. De berggoden waken over deze mensen volgens de locals hier. Alle lijntjes vervolgens aan elkaar gemaakt en deze wapperen nu aan de berg.  Daarna nog een dienst van de monniken mee gemaakt en rond gelopen. Bij een local tentje colaatje gedronken en toen kwamen we er weer achter dat er wifi is. Wie had dat gedacht van een dorpje waar de schapen en koeien door de straten lopen. Een klooster met 6 huisjes er om heen tussen de bergen.  Liefs Jo

Mieneke

Lief van je om aan Willem te denken. Hij waakt vast ook over jou!
XXX

Willy

Wat zie je veel ook veel kerken'de foto's zijn ook erg
mooi geniet er maar van

liefs van Tante Willy

lia

gelukkig dat er wifi is anders kunnen we deze mooie verhalen van jou niet lezen jo
nog heel veel plezier, de laatste week al weer
xxxxx pa en ma oja ook nog een knuffel van snow

Erika

Je maakt er wel veel mee zeg! Heel leuk om te lezen allemaal. Echt zo verschil met hoe het hier is, kan ik me dan haast niet voorstellen. Alleen dat plassen in een goot zal toch wel een beetje apart zijn. Of wen je daar aan? Misschien ook wel want je past je natuurlijk aan aan je omgeving.
Geniet er nog maar lekker van!!!