Jo Around the world

Sakya

Na een onrustig nachtje doordat mijn roomie ziek is vertrekken we weer steeds meer richting base camp. Echter regent t vandaag als we wakker worden en zitten we dus tussen de wolken.

Volgends de gids is dit slecht nieuws voor base camp want dat betekent dat het er nu sneeuwt en als dat morgen ook zo is dan is de weg onbegaanbaar.

Onderweg breekt de lucht een beetje open maar is het een stuk kouder. We passeren de pas Tso La (4690m) en staan gewoon inde sneeuw. De lage bewolking heeft vannacht voor sneeuw gezorgd. Wat echt geweldig is, wapperende gebedsvlaggetjes in de sneeuw. Na nog een sneeuwgevechtje weer lekker warm in de bus.

Aangekomen in Sakya gaan we om half 4 lunchen. Jak fried rice. Om vervolgens om 4h een rondje door de bergen te gaan lopen. De helft van de stad is rond 1960 verwoest door dechinezen en dat is nog steeds zichtbaar. Gelukkig heeftchina hier nog weinig invloed waardoor alles nog echt tibetaansis.

Na een wandeling door het dorpje komen we aanbij de voet van een berg. Heb m'n bergschoenen niet aan maar ga toch mee. Met een beetje hulp van eenpaar handen die mij omhoog hebben getrokken omdat mijn schoenen weerrecht naar beneden gleden was ik toch boven. Aan deandere kantlag een nonnenklooster waardoor we nog even 100m over een heel smal pad met rechts de afgrond moesten lopen(schuifelen). Ik de held op sokken met m'n gympies hield goed de wand vast wat mijn groepsgenoten erg lachwekkend vonden.

In het nonnenklooster 3 nonnen gezien en een kaarsje gebrand.

Om 20h gingen we we eten in het hotel. Aaneen groteronde tafel met een draaiende glasplaat erop waar verschillende gerechtenop werden gezet. Heerlijk!!!! Kan inmiddels goed met stokjes eten. Nog even rijst voor mijn roomie mee genomen want die ligt nog ziek in bed om vervolgens zelf ook om half 10 in bed te kruipen want morgenishet d-day!!!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!