Jo Around the world

Conclusie

Conclusie Helaas zit mijn reis er weer op. Heb veel gezien en geleerd over deze 2 landen. Die misschien dan wel naast elkaar liggen maar weinig op elkaar lijken. Ik ben blij dat ik Tibet nu bezocht heb want over een paar jaar is het gewoon China.  Tibet met z'n ruige kale soms warme maar ook zo koude landschap. De vele kloosters en monniken die in dit land een belangrijke rol spelen. Het land dat bang is van China maar ook op komt voor zichzelf. De Tibetanen die hun ogen uit kijken als er een "toerist" voorbij komt maar niet op de foto willen.  En dan Nepal waar ik een klein deel van heb mogen zien maar zeker z'n indrukken heeft achtergelaten. Het groene land waar vele rijstvelden op groeien. De prachtige natuur die zo recht tegenover de steden staan waar de huizen als blokkendoos zijn gebouwd, de vuile straten waar de honden, koeien 's avonds het afval opeten. Het kleurrijke hindoeïsme en respectvolle boeddhisme die samen leven in harmonie. De armoede waarvan ik vast niet alles heb gezien.  1 dingen delen deze 2 landen met elkaar en dat is de prachtige berg mount Everest en het Himalaya gebied.  Ik heb weer een stukje meer van de wereld gezien, geleerd en mogen beleven. Mijn reis zit erop. THE END!

Reacties

Reacties

Erika

Dat was het dan!! Heel erg leuk om via jouw verhalen een beeld te krijgen van de cultuur en de prachtige dingen die je hebt gezien. Helaas zit het er weer op, maar dit zal je niet meer vergeten. Een hele fijne reis naar huis en ik ben benieuwd bij thuiskomst naar al je foto's!!!

Kris

Goeie reis terug jojo! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!