Jo Around the world

rome deel 2

Rome deel 2 Op zondag is er veel gesloten dus op de planning stond het colloseum. Het is een prachtige dag, koud maar wel met een zonnetje. Met de metro gaan we een halte verder dan de aangegeven stop colloseum. Anders kom je boven en sta je er direct naast. Nu dus 500m verder, ff een lange straat inlopen en vanuit de verte zagen we hem al liggen. Rondje erom heen want van welke kant kan je hem nou het mooiste fotograferen en wanneer past hij helemaal op de foto. Na het rondje naar het colosseum toegelopen en hem aangeraakt. Colosseum check! Door de hoeveelheid sneeuw mogen we er niet in. Ik koop nog wat souvenirs en we lopen richting het forum. Nog een laatste blik achterom en krijg nou wat. Hij past helemaal op de foto ff poseren met zn 2e en we laten hem achter ons. Lopend door het forum, langs de rivier en steken over naar trastevere. Duiken een tentje in en eet een heerlijke spaghetti. Overal is tegenwoordig WiFi dus alles weer ff checken. Oh whitney dood We lopen nog verder trastevere in en bekijken de mooie italiaanse huisjes. Was aan een waslijntje hangt tussen de huizen en een gezellig sfeertje. Bij het piazza st. Maria nemen we plaats op het terras. Bestel weer een warme chocolade melk van 5 euro! En zit met mn muts, sjaal en wantjes lekker te genieten. Helaas moeten we het hele stuk weer terug lopen want de metro komt niet overal. We lopen terug naar ons hotel en spelen met een wijntje skip bo totdat het donker wordt. We nemen de metro weer en stappen nu wel bij het colosseum uit. Ziet er weer anders uit dan overdag. We nemen de metro weer terug richting het centrum en duiken een restaurant in. Heb nog geen pizza gegeten dus pizza!!! Ze serveren wijn alleen in glas of fles tja dus daar komt de fles weer op tafel. Linda krijgt haar pizza niet op dus nog een stukje van haar pizza en dan nog lekker een stukje italiaanse cheesecake!!!! Mmm Aangezien het een gelijke stand is met skipbo moet er nog een spelletje gespeelt worden. De best of 3 en na een goede strijd win ik de eerste 2 waardoor het 6 - 8 voor mij is. Maandagochtend uitgeslapen, ontberen en ff naar het station lopen om te kijken hoelaat de bus naar het vliegveld gaat. We vliegen om 14.50 en het is een uur met de bus dus we nemen hem van 11.40. Terug naar het hotel, koffer inpakken, uitchecken en langzaam aan weer terug naar het station. Normaal moet ik minimaal 3h van te voren op het vliegveld zijn en nu komen we 1,5h van te voren aan. Toch wel een beetje gespannen in de bus, als we de vlucht maar halen. Op tijd ingecheckt en door er douane, nu wel genoeg winkeltjes maar wil nog ff een flesje cola voor tijdens de vlucht dus loop naar een automaat. Scheelt bijna een euro dan in een winkeltje maar helaas nadat ik mijn briefje van 5 euro erin stop, loopt hij vast dus uiteindelijk een cola voor 8 euro. Tijdens het wachten gaat er een non tegenover mij zitten. Ze lopen hier gewoon in t wild. Verwacht toch elk moment dat ze een stukje uit sister act gaat doen maar helaas. De vlucht verloopt goed en dan met de trein, metro en bus naar huis. Wegens weersomstandigheden rijden de treinen anders waardoor ik er net zo lang als mijn vlucht naar rome over doe om thuis te komen. Volgende keer toch gewoon weer met de auto naar schiphol Rome is een mooie oude stad, waar je ooit moet zijn geweest en goed te doen in een weekendtrip Liefs jo

Marc

Leuk om te lezen. Op naar je volgende trip.