Jo Around the world

Brooklyn

Brooklyn Over de vlucht heb ik dit keer niks spannends te vertellen. Klein beetje vertraging door een stortbui in Londen maar het was verder een rustige vlucht (misschien ook omdat ik nog een aantal uur heb kunnen slapen).  Na 7 jaar zijn we weer terug in New York. Dit keer nemen we de trein ip de bus naar Penn station en pakken daar de metro richting Brooklyn. Manhattan laten we nog even achter ons. Klein stukje lopen vanaf de metro en we komen bij ons hotel in downtown Brooklyn. We hebben een kamer op de 3de verdieping en kunnen net de skyline zien. Geweldig! Snel opfrissen, camera en statief mee en duiken de metro weer in. In Brooklyn Heights stappen we uit en de rest doen we lopend. De lucht is strak blauw en het zonnetje schijnt heerlijk. Het waait wel flink wat het fris maakt maar de skyline is prachtig. Klein stukje lopen en dan staan onder aan de voet bij de Brooklyn bridge.  Wat in grote brug maar prachtig. Voordat ik vertrok dacht ik nog ik ga qua fotografie niet moeilijk doen maar de brug is zo fotogeniek dat ik alweer half op de grond lig met diafragma zo, sluitertijd dit. Nu we er toch zijn willen we ook de brug op, dat is iets moeilijker dan we dachten. We lopen een heuvel (tussen de bosjes) op maar komen tot de conclusie dat we aan de verkeerde kant van de weg staan. Het verkeer raast voorbij en de voetgangers lopen aan de andere kant. Sta je dan tussen de bosjes. Dus weer naar beneden, onder de brug door en aan de andere kant omhoog.  Na de brug lopen we weer terug richting hotel. Na een heerlijke warme douche, gaat hier om 22h in Brooklyn het licht uit.

Joep

En de foto's van de brug? Ben benieuwd naar het resultaat. Trusten.

Peter Trompper

Nou Jolan, lig je ook eens vroeg op bed

Truste!

Peet

lia

Ja zien we gauw wat foto`s van je als het kan
veel plezier geniet ervan gr xxxxx

Fenke

Camera en statief mee... haha toerist!!

bor -de-wolf1.@ tele2.nl

Veel plezier oma en opa bor