Jo Around the world

Onderweg

Roadtrip De roadtrip gaat verder onderweg naar Washington. Ook dit rijden we in 2 dagen. Het is ip wel in 1 dag te rijden maar dan zit je 8h in de auto dus we hebben het verdeelt. In Nederland was onze planning om te stoppen bij Pittsburgh maar met de kaart erbij gaan we voor een overnachting nabij Altoona. Aangezien we nu ook maar 4h hoeven te rijden kiezen we ervoor om binnen door te rijden. Terwijl ik Rick de weg wijs via de kaart zie ik dat er op een andere weg parallel aan onze gekozen route het plaatsje Holland ligt. Die kunnen we natuurlijk niet voorbij laten gaan.  In het dorpje wat eigenlijk best wel op een Nederland lijkt, komen we een oud mannetje tegen die ook gewoon Nederlandse ouders heeft en de enigste Nederlander van het dorp is. Hij is wel een beetje dementerend want hij vraagt steeds t zelfde. We brunchen in Holland bij een echt Amerikaanse eetcafe genaamd "zider zee", stoere mannen aan de toonbank de krant lezend. Amerikaanse gezinnen aan de tafels met volle borden ei, toast, pancakes en bacon. Van die pickups voor de deur geparkeerd. Ik kijk m'n ogen uit hier. Ik krijg voor t eerst in m'n leven blueberry pancakes en het smaakt best lekker. We vervolgen de route weer en terwijl we door een prachtige bergachtige natuur rijden, komen we ook door de typische Amerikaanse dorpen. Huis met oprit, veranda en schommelstoel. Sommige towns hebben zelfs een drive in bioscoop. Gewoon in een weiland Wist je dat als er een blinde persoon in een dorp woont er borden staan "blind person area"?? We rijden door een national park en langs de weg staan borden met pas op beren!!! Toch besluiten we een wandeling te maken van 1,5mile door het park. De gehele week hebben we behalve een overstekende eekhoorn nog geen levend dier gezien onderweg. Inmiddels is de temperatuur al 31 graden maar worden we aan het eind van de dag verrast door een goede onweersbui. Wanneer we aan komen in het plaatsje Altoona, blijkt het eerste hotel/motel dat we proberen vol te zitten. De 2de ook en de 3de proberen we niet eens doordat het er te spooky uit ziet. Bij nummer 4 was er gelukkig nog een kamer vrij. Het is een motel dat gelijkvloers is en waarbij de auto voor de deur staat. Het is schoon van binnen maar na toch iets te vaak CSI te  hebben gekeken, word ik door elk geluidje wakker. Zaterdagochtend vertrekken we nu echt naar Washington. Het is maar 3,5 rijden dus kunnen rustig aan doen. We besluiten bij het volgende plaatsje te ontbijten. Weer zo'n echte diner met rode leren banken. Terwijl ik voor pancakes met strawberry and crème ga, gaat Rick voor toast met ei, bacon en worstjes. Terwijl ik denk soort van nog een  beetje gezond toe doen, krijg ik nog een bord, gevuld met ei, bacon en aardappel (zat nog bij mijn menu). Daar ging t gezonde gevoel. We rijden steeds meer Washington in en stoppen bij Smithsonian air en space museum. Hier staat de Discovery van NASA en Rick wilt die graag zien. Ik heb er niet zo veel mee maar toch best leuk om te zien hoe groot zo'n spaceshuttle is. Toevallig is het spaceday waardoor er 2 astronauten iets vertellen over de Discovery. Een van hun heeft meegevlogen met de laatste expeditie. Na 1,5h vervolgen we weer de reis en is eindbestemming motel 6. Aangezien de prijzen van de hotels erg duur zijn in Washington, hebben we in Nederland een motel gereserveerd die het dichtbij het centrum ligt. We verwachten er niet veel van maar gelukkig valt het erg mee. De kamer is ruim en schoon en hebben een warme douche. Over de omgeving is nog wel wat op aan te merken want we zitten niet in de meeste nette straat maar goed. We zijn eindelijk in Washington, na maanden wachten....

Annemiek

Die Jo...meid wat maak je weer veel mee. Geniet van al je verhalen. Eindelijk in Washington. En wat een gave foto's allemaal. toppie.
Geniet van alles.
liefs xxx

gertie

Wat kan je toch leuk schrijven! Fijne vakantie verder. xxx gertie

siti

Hey Jolan , geniet van je hele rapportage !!
Hoop dat je het lukt om the White House te bezoeken en ik was toendertijd zeer gecharmeerd van Georgetown.
Nog veel plezier toegewenst en maak je niet druk om die kilo's , die vliegen er hier wel af !!!