Jo Around the world

Washington

Washington Terwijl we expres niet langs het witte huis zijn gereden onderweg naar het hotel, kunnen we nu niet wachten om het te gaan bekijken. Het is toch een flink eind lopen maar met dit weer is dat geen ramp. We lopen via de capitol, washington monument naar het witte huis. Daar merken we dat er een grote gedeelte is afgesloten dan normaal dus vragen aan een agent wat de reden is en krijgen als antwoord "just orders from the bass" jaja. De geruchten gaan dat hij eventueel zou thuis komen met de helikopter dus we blijven wachten. De agent vraagt even later aan ons waar we vandaan komen en ik gooi mijn haar los, glimlach en vraag moeten we altijd zo ver staan als hij thuis komt met de helicopter en de agent antwoord "yes normal procedure" haha hij trapt in mijn ondervraging techniek!! Na 45 minuten komen er 2 us army helikopter aangevlogen waarvan er 1 landt en de ander doorvliegt.  Als 2 super toeristen staat Rick te filmen en ik met mijn telelens foto's te maken. Maar we kunnen nu wel zeggen, we hebben de voeten van president Obama gezien. Vol adrenaline lopen we weer verder, eten snel een burger en gaan met de taxi naar ons motel.  Zondagochtend (een onrustig nachtje want de buurt is niet heel veilig 's nachts volgens mij) als we wakker worden regent het bahh maar we hebben hier 3 dagen dus vast wel een keer zon voor de mooie fotos. We besluiten daarom om op de iPad naar een dichtstbijzijnde wasserette te kijken want Rick heeft geen schone sokken meer en die van mij mogen ook wel in een sopje dus op naar de wasserette. Na onze wasochtend (het zonnetje schijnt weer) gaan we met de metro naar het witte huis en vandaar lopen we langs de oorlog gedenkplaatsen. Honderden soldaten van verschillende oorlogen zijn gesneuveld en hier vind je beelden, namen en kransen om ze te herdenken. We staan op de plek waar martin luther king zijn speech "I have a dream" gaf en we lopen verder door het park richting de capitol. We eten wat bij Union station en nemen de metro weer terug. Nu is het wachten totdat het donker is want we gaan terug met de auto om nachtfotos te maken. Met m'n statief in m'n hand lopen we richting witte huis. Hopelijk zien ze mijn statief niet aan als een geweer en word ik niet op het grasveld afgeschoten..... Pfff overleefd. Bij het hek wil ik mijn statief uitklappen maar dan komt er wel een agent naar mij toe. Het is niet toegestaan om met een statief foto's te maken vanaf dat punt. Anders zou de pers dat ook mogen. Na een paar goede foto's rijden we weer naar huis. Maandag gaan we met de auto naar Georgetown. In Nederland heb je op TLC het programma dc cupcakes, 2 zussen die een cupcake winkel zijn begonnen en die winkel bestaat dus nog steeds dus echt wat voor mij.  Het parkeren in Georgetown is niet goedkoop dus we staan voor 8 dollar per uur geparkeerd. Je moet er wat voor over hebben.  De winkel is precies zoals op tv en ik bestel voor mezelf 2 cupcakes, red velvet en chocolade/vanilla. Rick neemt de german fudge en we nemen plaats om de cupcakes te proeven. Ohhhhhhhh mmmmmmm goddelijk. Nog nooit zulke lekkere cupcakes geproefd.  We lopen nog even rond door Georgetown en voordat we weer in de auto stappen, kopen we nog 6 cupcakes om mee te nemen plus ze hebben nu ook een winkel in new York dus ken er nog meer eten. Met de auto rijden we het centrum uit en gaan naar de Arlington begraafplaats van Washington. Hier liggen vele soldaten begraven en president Kennedy. Honderden witte stenen staan er op grasvelden. Elke steen heeft een nummer, naam en daaronder de oorlogen waarin ze gevochten hebben. Sommige nog geen 20 jaar oud en sommige in de 90. Het graf van president Kennedy en Jacqueline liggen op een heuvel met naast zich hun hond en doodgeboren dochter.  'S avonds besluiten we naar de film te gaan. Met een hot dog en medium cola die nog groter is dan mijn hoofd stappen we de zaal binnen.  Dinsdag gaan we na heerlijk uit geslapen te hebben het capitol bezoeken. Ik ben verbaasd over het feit dat je voor museums, gebouwen geen entree hoeft te betalen. Alles is gratis. Dus na de tassen controle die hier dan wel weer standaard lijkt, krijgen we een film te zien over het ontstaan van de capitol en vervolgens een rondleiding door het gebouw.  Na de capitol nemen we de metro naar de dierentuin, ook dit is weer gratis. Ze hebben hier panda beren en ik kan mij eigenlijk niet herinneren of ik ze ooit heb gezien. Terwijl ik heerlijk in mijn jurkje rond loop omdat 's morgens het zonnetje scheen, begint het te regenen. Uhm help! Bij het winkeltje kost een zoo umbrella 22 dollar, nou dan word ik wel gewoon nat en aangezien de dierentuin toch gratis is besluiten we naar huis te gaan. Bij een supermarkt kost een paraplu 6 dollar dus het laatste stukje loop ik toch nog droog. Bij de ingang van de metro krijgen we van iemand 2 dagkaartjes voor de metro, wat een goedkoop dagje is dit. Morgen verlaten we alweer Washington en moeten we helaas ook onze auto aan het eind van de dag inleveren maar eerst gaan we langs een groot outlet center net voor New York!!! 

Reacties

Reacties

Wilma

prettige reis naar New York en maak er nog een paar leuke dagen van!!!

lia

wat hebben jullie weer een hoop gezien
goede reis naar New York geniet van de laatste dagen
xxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!