Jo Around the world

New York

New York  We hebben onze 4 nachten in ons motel overleefd!! En rijden nu weer terug naar New York. We zijn dan terug bij het begin en moeten we afscheid nemen van onze mooi auto. Ergens onderweg ligt een groot outlet center met een uggs winkel dus daar wil ik zker heen en Rick wilt ook wel graag nog naar een outlet. Aangezien we geen van beide het adres hebben genoteerd en in de auto geen wifi hebben, is het op de gok. Echter rijden we net een tol weg op (3 dollar) en duurt de volgende exit een aantal Miles als ik het vanuit de auto zie. Bij de volgende exit laat ik Rick binnendoor rijden maar Rick draait weer de snelweg op waardoor we nogmaals tol moeten betalen. Hierna vinden we gelukkig wel de echte ingang en koop ik uggs voor 49,99!! Helemaal happy rijden we weer verder en betalen er weer tol (totaal dus 12 dollar). Na een uurtje is het aan mij om ons (veilig) New York in te rijden. Pfff best druk en aangezien er niet heel groot op onze auto toerist staat, rij ik maar gewoon met het verkeer mee. Hopelijk geen boete als we thuis komen. Rick leidt mij tussen alle zigzag weggetjes naar het hotel. Het is inmiddels 16u dus inchecken en alles naar de kamer. Auto controleren en terug richting JFK. Door de spits (geen idee of het echt spits heet hier of het altijd zo druk is) doen we er meer dan een uur over om de auto veilig af te leveren. Na 10 dagen nemen we afscheid van onze Kia en zijn we ineens weer afhankelijk van de metro. Deze nemen we dus ook direct naar Times Square want people were back in New York Manhattan!!!! We stappen uit bij times square en aangezien we best trek hebben trakteren we onszelf op spare ribs. Inmiddels heb ik toch al een aantal keer op times gestaan maar het blijft een ware attractie. We komen naked cowboy tegen en daar moet ik mee op de foto. Na een lange dag houden we het voor gezien en nemen de metro terug naar ons hotel in Queens. Na een slechte nachtrust (jetlag van Washington ofzo en Rick werd midden in de nacht gebeld) wilden we gaan ontbijten beneden in het hotel, echter deden de liften het niet dus met de noodtrap naar beneden maar de weg kennen we hier nog niet dus zaten soort van opgesloten in de kelder en besluiten de branddeur naar buiten open te doen. Echter niet wetende dat het brandalarm al af was gegaan (daarom deden de liften het niet) en er 2 brandweerauto's buiten voor onze neus stonden "Hi guys"!!! Gelukkig vals alarm en zijn we na ons ontbijt lopend naar Manhattan gegaan.  Gisteren gaven ze bij het weerbericht aan dat er een storm op komst was en 's nachts heeft het ook flink geregend maar nu schijnt het zonnetje. (Heb wel een paraplu in m'n tas gestopt). En lopen via het vn gebouw naar rockfeller center om daar naar het observation deck te gaan en over de stad uit te kijken. Ookal is het best fris op het dak en bewolkt, we hebben prachtig zicht op deze mooie stad. Bij times square eten we een hot dog en daarna nemen we de metro naar world trace center. Na 7jaar zijn we dus ook weer terug op ground zero, er wordt flink gebouwd aan een nieuwe en zoals vorige week in het nieuws was, is hij nu weer het hoogste gebouw op Manhattan. Te voet zijn we naar soho gelopen want in new York zit ook een georgetown cupcakes (jammie) en na het bestellen van 6 cupcakes, zie ik dat de zussen gewoon in de winkel aan het werk zijn. Snel ff een foto gemaakt hihi We drinken nog wat, gaan terug naar ons hotel en na ff opgefrist te zijn gaan we met statief en camera terug richting times square. Vrijdag is eigenlijk onze laatste dag want zaterdag vliegen we weer terug. Aangezien het strak blauw is besluiten we lekker fietsen te huren en door central park te fietsen. Voor 25 dollar heb je 3h lang een fiets. Het is heerlijk fietsen en we nemen nog een kleine route door de straten. 4 banen breed sta ik midden op de weg wachtend op het groene licht met tiental gele taxi's achter mij. Hoorde in m'n hoofd het liedje van Turks fruit toen het licht op groen sprong en ik fluitend door de straten van new york fietste. Na onze fietstocht lopen we langs ons hotel van 7 jaar geleden (bestaat nog steeds), eten vast een grote maaltijd en waarschijnlijk mijn laatste ny cheesecake! Heb er 5 op deze vakantie volgens mij. Want 's avonds gaan we naar de yankee's!!! Met de metro gaan we naar the bronx en nemen we plaats in het mooie stadium van de yankee's. We zitten dan wel in de bovenste ring. We zien het veld perfect en 3h en 5 homeruns later hebben de yankee's gewonnen met 6-2 tegen seattle. Nu we alle hoogtepunten hebben beleeft in deze 2 weken komt onze reis ten einde. We nemen morgen weer afscheid van een land vol mogelijkheden maar wanneer Obama zegt niet tegen het homo huwelijk te zijn het wereldnieuws is. Boston een rustige stad wat mooi aan de kust ligt, Canada waar we niet veel van hebben gezien maar toch net ff wat anders en beter dan Amerika is. Washington waar we de voeten van de president hebben gezien en een stad vol beveiliging. En dan weer terug in New York, the city that never sleeps.... Bedankt voor de leuke reacties!   Liefs Jo

Bas

Dat waren weer leuke verhalen! Je snapt toch hopelijk wel dat door je korte verblijf in Canada dit land niet meetelt?! Een goede terugreis gewenst!

Kim

Mooi geschreven weer Jootje! Kan niet wachten op je verhalen :) tot snel