Jo Around the world

lapland

Lapland

Sommige mensen gaan naar +20, ik ga dit keer naar -20. Dus een backpack vol met thermo, dikke sokken en m\'n skibroek. Laagjes zegt iedereen dus met die gedachte ga ik de -20 te gemoed.

Vertrektijd 06:00. Klinkt perfect want dan heb je nog heel de dag maar als dan om 01:30 mijn wekker gaat voelt dat toch anders. Judy opgehaald en richting schiphol. Onderweg begint het flink te sneeuwen, ohoh schiet er door m\'n hoofd. Dit is nederland en als het sneeuwt dan gaat bijna niks door. ONZE VLUCHT!!!!!

Gelukkig is er op schiphol weinig paniek en kunnen we nog lekker een warme chocolade melk drinken.

Om 5.30 zitten we netjes in het vliegtuig en niet veel later komt de mededeling door de speakers dan we eerst door de sneeuwvrijmaak wasstraat gaan voordat we opstijgen????? De wat??? Niet veel later rijden we een groot terrein op en komen er aan alle kanten wagens aangereden die het ijs/sneeuw van onze ramen en vleugels afspuit. Oke, weer wat gezien en geleerd.

Maar nu dan echt op naar Kuusamo. T licht ging uit en ook bij deze 2 dames........

Rond 11h landen we in een prachtig natuurgebied. Mooie groene naaldbomen, bedekt met een halve meter sneeuw.

Met de bus gaan we naar ons hotel en kiezen ons winteroutfit uit. Een mega grote overal (sponserd by Nokia) en laarzen die 5 kilo wegen en een muts die er heel warm uit ziet maar niet de schoonheidsprijs wint. Als ik het nu nog koud ga krijgen dan ligt \'t aan mijzelf.